تجارت الکترونیک

با کمترین سرمایه صاحب وب سایت شوید!

تجارت الکترونیک

با کمترین سرمایه صاحب وب سایت شوید!

سئو

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴ ق.ظ

سئو چیست؟ سئو مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization و به معنای سئو و بهینه سازی  سایت برای موتور های جستجوگر است. تاریخ سئو از زمان موجودیت موتور های جستجوگر آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.
به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود.

از سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ سئو سایت پیچیدگی الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بود، لذا موتور های جستجوگر نظیر گوگل مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. اما از سال ۱۹۹۸ به بعد و افزایش سایت ها، موتور های جستجوگر تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند تا سایت های را از نظر قدرت با یکدیگر رتبه بندی کنند تا بتوانند سایت قوی تر را بالای نتایج جستجو و سایت های ضعیف تر را پایین سایت های قوی تر به نمایش بگذارند. اولین الگوریتم گوگل الگوریتم کبوتر بود که توسط مدیران فعلی گوگل یعنی Larry Page و Surgery Brain طراحی شده بود. از آن زمان تا به حال تمامی وب سایت ها به دنبال بدست آوردن فاکتور های رتبه بندی موتور های جستوگر هستند تا در سدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند. سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدماتی است که توسط تیم سئو فاکس انجام می شود.

هدف از سئو چیست

به طور خلاصه هدف از سئو افزایش مخاطب است واین مخاطب می تواند در هر سایتی به طور متفاوت عمل کند. به طور مثال شما با سئو سایت فروشگاهی به فروش بیشتر و برندینگ بهتر می رسید، اما با سئو سایت خبری شما تنها به بازدید کننده بیشتر و در نتیجه رتبه السکای بهتر و در آخر برندینگ بهتر دست پیدا می کنید. اما این نکته را هم گوشزد کنم که برای افزایش مخاطب سئو سایت به تنهایی کافی نیست و عواملی موئثری دیگری نیز هستند که در رشد و توسعه یک وب سایت نقش بسزایی دارند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۷
تجارت الکترونیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی